DREAMLAB Facebook

 

Co wnoszą paszporty do pracy w Dreamlab?

Czym jest praca w Dreamlab?

Czy naszym zadaniem jest nauczyć dzieci pewnych umiejętności?

Na czym zależy kadrze?

Na czym zależy pracownikowi – każdemu z osobna?

Co jest ważne w pracy w tym miejscu? Jaka jest nasza odpowiedzialność?

Te, oraz inne pytania, zadajemy sobie każdego dnia spotykając się z dziećmi, jak i kadra ze sobą nawzajem.

Odpowiedź mogłaby być prosta – Praca jak każda inna, należy się wywiązać ze swoich obowiązków, poświęcić na to 8 godzin pracy i wrócić z czystą głową do domu… Jednak nie działa to w ten sposób. Dlaczego? Ponieważ praca w Dreamlab jest czymś innym, czymś wyjątkowym.

Naszą codziennością jest przede wszystkim praca zespołowa. Jako terapeuci, pedagodzy, psycholożki, logopedzi tworzymy jeden zespół. Co jest zadaniem zespołu? Sformułować jeden cel – cel, który będzie nadawał kierunek, rytm oraz istotę pracy z dzieckiem. Co składa się na stworzenie takiego celu? Przede wszystkim KOMUNIKACJA. Praca w Dreamlab polega na nieustannej konsultacji, rozmowie, szukaniu odpowiedzi na bieżące pytanie, uspójnianiu wizji w taki sposób, aby nasi podopieczni czerpali z tego korzyści. Jakie? Uwagę, zrozumienie, akceptację, szacunek, podążanie za potrzebami, itd. Komunikacja jest dla nas podstawowym narzędziem pracy.

Czym jest komunikacja? Komunikacja dzieje się wtedy, gdy są w nią zaangażowane przynajmniej dwie osoby – następuje wymiana słów, gestów, mowy ciała, słuchamy siebie nawzajem, ale tez coś mówimy, pokazujemy. Wydaje się banalnie proste, komunikujemy się od początku naszego życia, ciągle udoskonalając jej formę. I tutaj należy dojść do pewnego podsumowania. Coś co jest podstawowym narzędziem pracy kadry w Dreamlab jest też jej głównym zadaniem – wydobycie z dziecka umiejętności komunikowania się oraz udoskonalanie jej.

Jednym z elementów, które usprawniają komunikację zarówno między pracownikami, jak i między dzieckiem a dorosłym (rodzicem, pracownikiem), jest sformułowanie paszportu komunikacyjnego. Służy on przede wszystkim do lepszego zrozumienia potrzeb naszych podopiecznych: jak funkcjonuje na co dzień, co jest jego potrzebą, jak się komunikuje, czym interesuje, itd. Nie jest to jedyna funkcja takiego paszportu. Tak jak pisałam na początku, istotna w pracy zespołowej jest komunikacja i przepływ informacji. Paszport komunikacyjny pełni również funkcję komunikacyjną między pracownikami – poprzez różne perspektywy, jakie każdy z nas posiada, jesteśmy w stanie obszerniej opisać funkcjonowanie dziecka, przez co lepiej odpowiedzieć na jego potrzeby.

Dzięki pracy całego zespołu, możemy odpowiadać sobie na pytania zawarte na początku – te, oraz wiele innych, które pojawiają się w trakcie naszej pracy. Możemy korygować, uaktualniać oraz uspójniać nasz kierunek oraz cel. Aby to usprawnić, włączamy w naszą pracę elementy, które ułatwiają ten przepływ informacji w taki sposób, aby potrzeby komunikacyjne zarówno podopiecznego, jak i pracownika, zostały zaspokojone.

 

DL magdalena elmanowska2

Magdalena Elmanowska

Zobacz podobne