DREAMLAB Facebook

Nasza kadra

Jesteśmy partnerskim zespołem wielu specjalistów, który w granicach swoich kompetencji opracowuje indywidualną, spersonalizowaną ścieżkę rozwojową dla dziecka i wspólnie ją realizuje.

Dyrektor merytoryczny
Działa w:
  • Dyrektor Niepublicznej Poradni Wspomagania Rozwoju Dreamlab
  • Oligofrenopedagog
  • Specjalista Zarządzania Oświatą
  • Specjalista pracy z dziećmi ze sprzężonymi niepełnosprawnościami oraz z zakresu pedagogiki rewalidacyjnej

Najważniejsze kursy i szkolenia:

  • Szkolenie I st. z Audio-Psycho-Fonologii prof. A. Tomatisa
  • Konstruowanie indywidualnych programów terapeutyczno-rozwojowych
  • Komunikacja alternatywna i wspomagana AAC: I, II i III st.
  • Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach (TSR) I st.
  • Ewaluacja wewnętrzna szkoły/placówki
  • Terapia Taktylna dr Swietłany Masgutowej
  • Metoda Dobrego Startu
  • Kurs podstawowy Original Play

Informacje dodatkowe:

  1. Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (1991);
  2. Staż pracy pedagogicznej 26 lat – zawsze z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  3. Jeśli się w coś angażuje to na 200%. Wymaga przede wszystkim od siebie… potem od innych!
  4. Jest bardzo otwarta, łatwo nawiązuje kontakty, bardzo lubi poznawać nowe osoby i ich historie.
  5. Ma niezwykłe poczucie humoru i takimi otacza się ludźmi.
  6. Uwielbia swoją pracę, która jest jej pasją - każde dziecko z problemami rozwojowymi to inspirujące i motywujące wyzwanie oraz bardzo wyjątkowa historia.
  7. Jest aktywna: lubi podróże, wędrówki po górach oraz narty w Alpach (cały czas ma dylemat, które są lepsze włoskie czy austriackie?), uprawia nordic walking, jeździ na rowerze, regularnie chodzi na fitness i uprawia jogę.
  8. Jest fanką swojej rodziny: męża, dwójki dzieci i od niedawna zięcia. Uwielbia gotować i piec smaczne ciasta… i przyjmować gości. Często po jej domu roznosi się zapach drożdżówki.
  9. Lubi dekorować dom i ogród kwiatami oraz uwielbia nastrojowe wieczory w blasku świec.
  10. Po jej domu kręcą się pies sznaucer oraz rudy kot dachowiec (podobny do kota Milo).
  11. Jest zafascynowana kryminałami skandynawskimi oraz książkami Katarzyny Bonda. Lubi dobre kino sensacyjne oraz filmy przyrodnicze, szczególnie o podwodnym życiu.
  12. Zawsze znajdzie czas by pomóc ludziom w potrzebie.

czytaj więcej

logopeda, terapeuta GPS II st.
Działa w:
  • Prowadzi indywidualną terapię logopedyczną w Niepublicznej Poradni Wspomagania Rozwoju Dreamlab
  • Jako pedagog/terapeuta prowadzi zajęcia w ramach innowacyjnego programu adaptacyjnego "Pierwszy Krok" dla dzieci w spektrum autyzmu w przedszkolu Dreamlab
  • Pełni funkcję koordynatora wczesnego wspomagania rozwoju w Poradni Dreamlab
  • 15 letnie doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi wyzwaniami rozwojowymi;

Ukończone kursy

Szkolenia (najbardziej inspirujące, wyznaczające kierunek i podejście do rozwoju dziecka) :

  • Specjalistyczne szkolenie Growth Through Play System ™ (system rozwoju poprzez zabawę) - w trakcie certyfikacji III stopnia- Mentor Certification;
  • Original Play (Pierwotna zabawa) - stopień zaawansowany, seminarium praktyczne i superwizje
  • Cykl szkoleń według metody MNRI -Neurosensomotorycznej terapii odruchów dr S. Masgutowej,
  • Szkolenie w zakresie słownictwa Programu Rozwoju Komunikacji Makaton
  • Warsztat "Zabawa inspirująca rozwój"
  • i wiele innych. 

Informacje dodatkowe:

  • W mojej pracy, bez względu na charakter działania najważniejsza jest relacja, oparta na poczuciu bezpieczeństwa, zaufaniu, przyjaźni i uśmiechu.

    Głęboko wierzę, iż wspólna zabawa, uważność i ciekawość, autentyczność i otwartość terapeuty pozwalają każdemu dziecku nabywać nowych kompetencji i rozwijać swój niepowtarzalny potencjał.

    "Dzieci nie potrzebują doskonałych rodziców, ale autentycznych ludzi z krwi i kości, którzy może nie wiedzą wszystkiego, ale są za to stale gotowi, żeby się rozwijać" J. Juul

    Ten cytat jest mi ogromie bliski...będąc mamą, każdego dnia uczę się, jak ważne jest bycie sobą z uznaniem swojej niedoskonałości, ale też gotowością do nauki ... dzieci doskonale weryfikują brak autentyczności...

czytaj więcej

psycholog, trener VIT
Działa w:
  • psycholog, trener metody Wideotreningu Komunikacji, terapeuta metody 3i, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju, psycholog w trakcie szkolenia psychoterapeuty akredytowanego przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne
  • w DreamLab prowadzi konsultacje psychologiczne dla rodziców, terapię indywidualną dla podopiecznych poradni oraz przedszkola, treningi VIT (Wideotrening Komunikacji)
  • doświadczenie zawodowe zbierane w ośrodkach w Polsce, Francji i Norwegii
  • fundamentem mojej pracy psychologicznej jest podejście oparte na relacji, w którą dziecko wnosi własne pomysły, a zadaniem terapeuty jest podążanie za jego inicjatywą w taki sposób, aby rozwinęło ono przy tym swe kompetencje poznawcze, ruchowe, społeczne oraz emocjonalne

Ukończone kursy:

  • Czteroletnie szkolenie z psychoterapii przygotowujące do Certyfikatu Psychoterapeuty (prowadzone przez Katedrę Psychoterapii UJ CM i atestowane przez Sekcję Naukową Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego - w trakcie)
  • Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia/diagnoza - terapia - masaż
  • Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC) – czytanie uczestniczące
  • Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWiK w terapii osób niemówiących
  • VIT - Video Interaction Training (trener metody Wideotreningu Komunikacji VIT nr 226)
  • FLOORTIME (seminarium oraz warsztaty Jake’a Greenspan’a)
  • 3i (terapeuta Indywidualnej, Intensywnej, Interaktywnej Terapii Edukacyjnej dla Dzieci z Autyzmem)
  • Szkolenie pierwszego stopnia TSR – Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach
  • Szkolenie dla Realizatorów Programu Psychoedukacyjnego „Przyjaciele Zippiego”
  • ICDP - International Child Development Programme (kurs pedagogiczny odbyty w Stavanger z ramienia organizacji Bufetat)
  • Amator snowboardu, nart, podróży, dobrego kryminału w towarzystwie kubka gorącej kawy. 

czytaj więcej

fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej
Działa w:
  • absolwentka studiów magisterskich na kierunku fizjoterapia Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Bydgoszczy
  • w Dreamlab prowadzi zajęcia fizjoterapii oraz diagnozę i terapię zaburzeń integracji sensorycznej
  • Integracja Sensoryczna I i II stopień
  • PNF podstawowy i PNF w pediatrii
  • Kinesiology Tapingj
  • Metoda Ruchu Rozwijającego wg W. Sherborne
  • Original Play - poziom podstawowy
  • Kurs pedagogiczny dla nauczycieli czynnych zawodowo
  • Prowadzę terapię w formie zabawy, uwzględniając aktualne możliwości psychofizyczne dziecka. Podstawą jest dla mnie nawiązanie dobrej relacji i dbanie o nią. Staram się cały czas pogłębiać swoją wiedzę poprzez uczestniczenie w licznych kursach, szkoleniach i warsztatach.

    Wolny czas spędzam aktywnie z rodziną, podróżując, pływając kajakami i jeżdżąc na rowerach.

czytaj więcej

psycholog
Działa w:
  • Psycholog 
  • prowadzi terapię indywidualną, stosując głównie metody Original Play oraz Growth Through Play System

Ukończone kursy:

  • Original Play
  • Growth Through Play System st.I (w trakcie II stopnia)
  • Terapia behawioralna dla dzieci ze spektrum autyzmu
  • Tworzenie programów terapeutycznych na podstawie PEP-R

Informacje dodatkowe:

  • Uwielbia spędzać czasna wpinaczce boulderowej, a słoneczne dni pod żaglami na polskich jeziorach
  • Urlop uznaje za udany, gdy spędzi go na szlakach górskich, bez znaczenia czy są to niskie wzgórza bieszczadzkie, czy wysokie szczyty Alp
  • Lubi śpiew, czasami można ją usłyszeć na koncertach w chórze lub podczas ślubnej oprawy muzycznej
  • Angażowała się w wolontariaty zagraniczne (Syberia, Kazachstan), gdzie prowadziła obozy dla dzieci z dysfunkcyjnych rodzin

czytaj więcej

terapeuta zajęciowy
Działa w:
  • Dyplomowany terapeuta zajęciowy oraz certyfikowany opiekun medyczny
  • Posiada trzystopniowy kurs z zakresu komunikacji alternatywnej (AAC)
  • Pracowała z dziećmi ze sprzężonymi niepełnosprawnościami 10 lat (w tym również z dziećmi ze spektrum autyzmu)
  • W Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym pracuje na stanowisku pomocy nauczyciela w grupie Podróżnicy

Ukończone kursy:

  • Twórcze zajęcia dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i niesprawnościami sprzężonymi
  • Kurs podstawowy Original Play 

 

Informacje dodatkowe:

  • Jest osobą kreatywną, otwartą , sumienną i zaangażowaną w powierzone zadania.
  • Pasją jest dekorowanie stołów, bukieciarstwo - przy tych zajęciach odpoczywa. Uwielbia słońce i góry oraz podróże.

czytaj więcej

terapeuta zajęciowy
Działa w:
  • Posiada licencjat z zakresu pedagogiki
  • Jest dyplomowanym terapeutą zajęciowym z 6-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze złożoną niepełnosprawnością
  • W Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym Dreamlab pracuje jako pomoc nauczyciela w grupie Zdobywcy

Ukończone kursy:

  • Twórcze zajęcia dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i niepełnosprawnościami sprzężonymi
  • Kurs podstawowy Original Play 

 

Informacje dodatkowe:

  • Lubi malować, chętnie zajmuje się pielęgnacją roślin, z przyjemnością podróżuje
  • Wolną chwilę lubi spędzać na tarasie z książką w towarzystwie swoich kotów.

czytaj więcej

nauczyciel wspomagający
Działa w:
  • Zajmowane stanowisko; nauczycielka wspomagająca w grupie Badaczy
  • licencjat z pedagogiki specjalnej, specjalność oligofrenopedagogika z tyflopedagogiką
  • W trakcie studiów magisterskich z pedagogiki specjalnej

Ukończone kursy:

  • „Trener Treningu Umiejętności Społecznych” stopień I i II
  • „Rozwijanie kompetencji matematycznych z wykorzystaniem systemu NIMUCON”
  • „Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej” stopień I i II
  • „Asystent/ cień ucznia z autyzmem i zespołem Aspergera”
  • „MAKATON Program Rozwoju Komunikacji PRKM” stopień I

Informacje dodatkowe:

  • Wolne chwile przeznacza na jazdę na rolkach, gotowanie bądź czytanie książek. Choć na co dzień zaczytuje się w powieściach Science - Fiction to wyszukuje jak najlepszych książek przeznaczonych dla najmłodszych czytelników.
    Łagodne usposobienie pozwala jej dogadać się każdym, a płynna znajomość angielskiego oraz francuskiego umożliwia przekroczyć każdą barierę językową.

czytaj więcej

psycholog, terapeutka
Działa w:
 
  • Psycholog edukacji, specjalizacja "Organizacja środowiska uczenia się a specyficzne potrzeby edukacyjne" na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza  w Poznaniu

  • Terapeuta i konsultant metody Tomatisa

    W swojej pracy od kilku lat stosuje trening uwagi słuchowej metodą Tomatisa we wspomaganiu dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju, oraz dzieci z trudnościami szkolnymi w celu wydobycia z nich pełnego potencjału (nadpobudliwość psychoruchowa, dysleksja, trudności w koncentracji, komunikacji).

Ukończone kursy:

  • Altantis vzv i Mozart-Brain-Lab w Sint-Truiden, Belgia -
    Audio-psycho-fonologia: trening słuchowy metodą dr A. Tomatisa

  • Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym, Gdańsk - szkolenie dla nauczycieli, terapeutów i osób pracujących z dziećmi i młodzieżą z autyzmem
  • kurs podstawowy Original Play
  • nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną

 

 

czytaj więcej

terapeutka, oligofrenopedagog
Działa w:
  • Oligofrenopedagog, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością, terapeuta metody prof. A. Tomatisa
  • Od 6 lat zaangażowana w pracę zawodową i wolontariacką z osobami ze złożoną niepełnosprawnością

Ukończone kursy:

  • Szkolenie I stopnia z Audio-Psycho-Fonologii prof. A. Tomatisa
  • Diagnoza funkcjonalna dzieci z autyzmem – Profil Psychoedukacyjny PEP –R.
  • Program Rozwoju Komunikacji MAKATON
  • „Podstawowe umiejętności matematyczne we wczesnej edukacji wg nowatorskiego programu nauczania NUMICON”
  • „Seksualność dzieci, młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną i autystycznym spektrum zaburzeń”
  • „Trudne pytania…dobre rozwiązania. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu” 
  • „SOS: ustrukturyzowane narzędzie pierwszej pomocy psychologicznej dla osób z niepełnosprawnością-ofiar przemocy seksualnej, ich rodzin oraz opiekunów”
  • Jej największą pasją jest organizowanie przyjęć tematycznych i ozdobne pakowanie prezentów. Pomysły nigdy się jej nie kończą. Dekoruje wszystko co wpadnie w jej ręce! Nie potrafi przejść obojętnie obok zawieszek, papierów do pakowania, wstążek i innych gadżetów. Kiedy coś wypatrzy w sklepie od razu wie jak to wykorzystać. Swoją kreatywność wykorzystuje na co dzień w Dreamlabie
  • Miłośniczka dobrej kuchni i odkrywania wraz z mężem nowych restauracji
  • Mistrzyni muffinek (oczywiście odpowiednio udekorowanych)

czytaj więcej

psycholog, olinofrenopedagog
Działa w:
  • W pracy staram się podążać za dzieckiem, tworząc środowisko bezpieczne, pozwalające doznawać dziecku wolności i akceptacji, a przede wszystkim swobody w wyrażaniu siebie. Do osiągania pełnych sukcesów konieczna jest współpraca z rodzicem.
    Zawsze staram się poznać rodzinę moich podopiecznych, aby w pełni wykorzystać jej zasoby w celu rozwiązania wszelkich trudności i problemów.
    Każde dziecko jest inne, a to czyni je wyjątkowym. Moją pracą staram się przyczynić aby dzieci w pełni mogły doświadczać radości dzieciństwa, a całe ich rodziny odczuwały spokój, satysfakcję i zadowolenie.

Ukończone kursy:

  • W trakcie kursu podstawowego z Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR)
  • Szkolenie cz.1 Odruchy posturalno-dynamiczne
  • Szkolenie I i II - stopnia z zakresu Audio-Psycho-Fonologii
  • Kurs doskonalący „Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole – zadania pedagoga, psychologa szkolnego i dyrektora
  • Szkolenie „Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu”
  • Szkolenie „Trening jedzenia”
  • Szkolenie „Intensywne nauczanie behawioralne na podstawie systemu kart”
  • Warsztat „Praca z uczniami z ZA – tworzenie systemów motywacyjnych i modelowanie pożądanych zachowań (elementy treningu umiejętności społecznych)”
  • Warsztat „Kompleksowa diagnoza a IPET – strategie wsparcia w bezpośredniej pracy z dzieckiem i rodziną”
  • Seminarium naukowo-praktyczne „Specjalistyczna pomoc dla dzieci ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera”
  • Szkolenie „VB-MAPP: ocena umiejętności i planowanie terapii”
  • Szkolenie „Diagnoza i ocena funkcjonowania dzieci z deficytami w rozwoju do 12 r. ż., w oparciu o Profil Psychoedukacyjny PEP-R”
  • Warsztat „Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne”
  • Szkolenie „Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej w przedszkolu i szkole”
  • W wolnym czasie lubię spacerować w towarzystwie bliskich mi osób
  • Dobrze prowadzę samochód. Jeżdżę bardzo dynamicznie
  • Uwielbiam gotować, szczególnie kuchnię włoską i azjatycką.

czytaj więcej